.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مواد مخدر نخستين آسيب اجتماعي است

جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گفت: مواد مخدر به عنوان نخستين آسيب اجتماعي در جامعه تلقي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، پرويز شعباني پيش از ظهر امروز در همايش ملي مبارزه با مواد مخدر در مازندران اظهار داشت: امروز بشر با چهار تهديد رو به روست كه شامل فقر، تهديدات اتمي، مواد مخدر و قرص‌هاي روان‌گردان و زيست‌محيطي مي‌شود.
وي بيان داشت: هم‌مرزي ايران با كشور افغانستان سبب شد كه اين پديده شوم كشورمان را تهديد كند و براي جلوگيري از اين آسيب اجتماعي، پيشگيري را اصل قرار داده‌ايم.
شعباني با اشاره به اينكه براي خنثي كردن اين تهديد اجتماعي بايد همه دستگاه‌هاي اجرايي گام بردارند، گفت: براي جلوگيري از اثر سوء مواد مخدر كه همه قشرها را تهديد مي‌كند، فرهنگ‌سازي را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشگي مازندران نيز در اين همايش گفت: كشور ايران در مرز ترانزيت مواد مخدر از مرحله توليد تا توزيع قرار دارد و اين مسئله تهديد جدي است.
سبحان بهرامي تصريح كرد: براي پيشگيري از مواد مخدر هزينه‌هاي زيادي در كشور صرف مي‌شود و در حال حاضر 90 درصد كشف توزيع هروئين در ايران انجام مي‌شود.
‌وي با اشاره به اينكه 71 مركز درماني در سطح استان فعال است، خاطرنشان كرد: با همكاري بخش خصوصي و شش بخش دولتي دانشگاهي، هزار و 800 بيمار كنترل ودرمان مي‌شوند.
بهرامي افزود: 28 مركز درماني معتادان تا پايان شهريور در استان مازندران ايجاد مي‌‌شود.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشگي مازندران بيان داشت: در سطح سياست‌گذاري وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در استان، مركز outreach و هفت مركز D I C كه شامل پنج مركز بهزيستي و دو مركز دانشگاهي مي‌شود، فعاليت مي‌كنند.
وي ادامه داد: دو مركز مثلثي و مركز مشاوره رفتاري در تمام شهرستان‌هاي استان مازندران خدمات‌دهي مي‌كنند.
بهرامي تصريح كرد: با همكاري آموزش و پرورش و اداره كل زندان‌ها فرهنگ‌سازي را آغاز كرده و انقلابي را در فرآيند پيشگيري از بيماري‌هاي ناقل ناشي از استفاده مواد مخدر اعمال كرده‌ايم.
وي خواستار تداوم همكاري با سازمان‌هاي مرتبط شد و گفت: اين معضل از طريق مديريت بين بخشي مي‌تواند دغدغه‌هاي خانواه‌ها را برطرف كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.